Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Listopad 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Tematyczne
  • Transportowanie towarówTransportowanie towarów
    Odpowiednie systemy, które na przykład dotyczą transportowania, ważnych dla siebie elementów, mogą być dla nas zaskoczeniem. Najważniejsze jest to, na jakich dokładnie zasadach, funkcjonują wszystkie elementy transportów, a tym samym, …
  • Samochody z automatyczną skrzynią biegówSamochody z automatyczną skrzynią biegów
    Kupując samochód dla siebie, dość sporo osób stara się przede wszystkim o to, aby móc znaleźć dla siebie możliwość na szybsze pokonywanie dużych dystansów. W większości wypadków każdy z nas …
Najnowsze komentarze
    Strony