Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Sierpień 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Tematyczne
  • Najważniejsze elementy motorówNajważniejsze elementy motorów
    Motory maja wiele dość cennych elementów, jakie potrafią się niekiedy zmieniać, a tym samym przekształcać dla nas z dość mocną formą zaskoczenia. Wiedza na różne tematy, jest sposobem, jaki pozwala …
  • Samochody transportoweSamochody transportowe
    Kupując dla siebie samochód musimy bardzo często brać pod uwagę szereg różnych czynników, które będą bezpośrednio wypływały na jego funkcjonalność dla nas na przyszłość. Naprawdę nie jest tak bardzo prosto …
Najnowsze komentarze
    Strony