Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Lipiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Tematyczne
  • Bilety miesięczne
    Bez wątpienia większa część z nas ma w zwyczaju regularne poruszanie się miejskimi środkami transportu. Wiadomo, że czasem mamy do pokonania zbyt duży dystans czy po prostu nie mamy sił. …
  • Fotografia wyścigów samochodowych
    Samochody, jak i różnej kategorii wyścigi, są dla nas sposobem, na zdecydowane poprawienie wszystkich cennych dla siebie funkcji. Jak wiadomo, powinniśmy starać się, aby każdego dnia sprawować różnej kategorii funkcje, …
Najnowsze komentarze
    Strony