Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Tematyczne
  • Samochody z oc sprawcy kolizjiSamochody z oc sprawcy kolizji
    Wynajem auta z OC sprawcy kolizji. Jeżeli przydarzy nam się kolizja drogowa, w której to nie my byliśmy sprawcą, ale niestety nasz pojazd musi trafić do warsztatu, to nie mamy …
  • Transport dla motorówTransport dla motorów
    Zajmowanie się transportami, jakie dotyczą motorów, może być dla nas sposobem, na zdecydowane poprawienie swoich wszystkich funkcji. Niekiedy trzeba się starać, by móc na przykład opanować działalność, wedle której na …
Najnowsze komentarze
    Strony