Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Tematyczne
  • Firma transportowa
    Posiadanie własnej firmy transportowej nie jest proste, aczkolwiek nie jest jej prowadzenie również bardzo trudne. Będzie trzeba tylko posiadać odpowiednie środki, które będą umożliwiały przewożenie towarów na zlecenia zleceniodawców. Dobrze …
  • Agregaty chłodnicze warszawa
    Chłodnie. Chłodnie oraz akcesoria umożliwiające chłodzenie mają bardzo szerokie zastosowanie. Jedną z branż, w której urządzenia te są najchętniej używane jest branża spożywcza. W tym przemyśle chłodnie używane są w …
Najnowsze komentarze
    Strony