Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Luty 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  
Tematyczne
  • Dla komfortu podróżyDla komfortu podróży
    Do naszych sklepów coraz częściej trafiają nowoczesne towary i materiały, które w jakiś sposób mogą poprawić komfort naszego życia. Jednak, by sklepy były dobrze zaopatrzone musimy wziąć pod uwagę odpowiedni …
  • Bohaterskie lądowanie samolotu w WarszawieBohaterskie lądowanie samolotu w Warszawie
    1 listopada 2011 będzie się kojarzył wielu osobom nie tylko ze Świętem Wszystkich Zmarłych dla również z awaryjnym lądowaniem Boeinga 767 na lotnisku w Warszawie. Samolot, który leciał z Nowego …
Najnowsze komentarze
    Strony