Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Tematyczne
  • Transport morskiTransport morski
    Morze jest jednym z miejsc, jakie podobnie jak ląd, czy też powietrze, ułatwia nam transport. Najciekawsze jest to, aby móc w dosłownie szybkim tempie, zdecydowanie poprawić wszystkie swoje umiejętności, a …
  • Wielki sukces motoryzacjiWielki sukces motoryzacji
    Motoryzacja odniosła wielki sukces w ostatnich latach i mimo ostatniego kryzysu ekonomicznego i kilku wyjątkowo spektakularnych bankructw największych marek przemysłu motoryzacyjnego wciąż istnieje wielu globalnych gigantów, którzy odbudowują swoją pozycję …
Najnowsze komentarze
    Strony