Jazda motocyklem

Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” niezwykle ważne jest opanowanie technik obsługiwania się zarówno hamulcem zasadniczym jak i pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy stosować na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie stosujemy takiego hamowania na mokrym śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre efekty daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie wykonujemy przy niedużych prędkościach, do 15 km/h. Zapewni to nam dobre panowanie nad motocyklem. Po zatrzymaniu się ponownie zwiększamy prędkość i hamujemy. Tego rodzaju manewr należy wykonywać na kilku śliskich rodzajach nawierzchni, co zapewni nam wszechstronne przeszkolenie w tym zakresie. Hamowanie hamulcem pomocniczym, zwanym inaczej tylnym, powoduje, że odciążamy tylne koło pojazdu, natomiast dociążamy koło przednie. Stosowanie tego manewru pozwala nam jeździć na przednim kole. Ćwiczenia rozpoczynamy zazwyczaj od hamowania przy prędkości 30km/h.

Leave a Reply

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Tematyczne
  • Samochód taki i taki…Samochód taki i taki…
    Kupując samochód używany musimy szczególnie uważać na oszustów, którzy szukają osób, które nabiorą się na przykład na „bezwypadkowe” auto od „pierwszego właściciela” i z bardzo „niskim” przebiegiem. Tego rodzaju incydenty …
  • Jak przebiegają testy bezpieczeństwa samochodu?Jak przebiegają testy bezpieczeństwa samochodu?
    Jak wiadomo wiele osób, które decydują się na zakup samochodu, przy wyborze odpowiedniego modelu kieruje się przede wszystkim tym, w jaki sposób wypadł on w tekstach bezpieczeństwa. A trzeba wiedzieć, …
Najnowsze komentarze
    Strony